200% Magaura
  • Home
  • About
  • Nieuw
  • Toerist in eigen land
    • Onze favoriete adresjes >
      • Food and so much more >
        • Oost-Vlaanderen
        • West-Vlaanderen
        • Antwerpen
      • Lifestyle
      • Unieke pop-ups
    • Culinair genieten op topniveau >
      • Glow
      • Hertog Jan
      • Hertog Jan 2016
      • Il Proverbio
      • Oak
      • Restaurant Lof
      • Restaurant Slagmolen
      • The Brunch
      • The Jane
      • Vivendum
    • Gent
    • Hasselt
    • Knokke
    • Maasmechelen
    • Maaseik
    • Opglabbeek
    • Opoeteren
    • Geel Ten Aard
    • Ardennen
  • Toerist in het buitenland
    • Duitsland >
      • Berlijn
      • Dusseldorf
      • Keulen
    • Egypte >
      • Taba Heights
    • Frankrijk >
      • De Provence >
        • Avignon
        • Gordes
        • L' Isle-sur-la-Sorgue
        • Velleron
      • Marseille
      • Parijs
      • Saint-Tropez
    • Groot-Brittannie: Londen
    • Gran Canaria
    • Hongarije : Budapest
    • Italië >
      • Milaan
      • Firenze
      • Sorrento
      • Rome
      • Venetie
    • Marokko: Marrakech
    • Monaco
    • Rusland: Moskou
    • Nederland >
      • Arnhem
      • Bussloo
      • Noordwijk
      • Roermond
      • Utrecht
    • Spanje >
      • Barcelona
      • Menorca
      • Puerto Banus
    • Tenerife
    • Tsjechie : Praag
  • Let us inspire you
    • Teamwork - Dream work
    • Tips & Tricks
    • Vakantie in huis
  • Contact

fake or true?

Fake or true? That's the question!

5/22/2015

0 Reacties

 
Hoe kan je valse reisbeoordelingen herkennen?
Vandaag de dag lijkt het eenvoudig om het perfecte hotel te vinden: een hotel online kiezen en dan beoordelingen lezen op populaire sites zoals TripAdvisor en Zoover. Maar zo simpel is het jammer genoeg niet. Beide sites hebben een controlesysteem ingebouwd om valse recensies te detecteren, maar soms blijken de recensies vals en onbetrouwbaar. 
Wees dus op je hoede!  Ook op andere boekingssites is niet alles wat het lijkt. 

Websites als Expedia, Booking.com en Hotelspecials.be maken gebruik van een ander systeem. Enkel als je een verblijf geboekt hebt via deze site, krijg je als reiziger achteraf een mail om een beoordeling te geven. Maar ook dit systeem is niet waterdicht. Het gebeurt soms dat eigenaars zelf een kamer boeken, om zo achteraf hun mening te kunnen geven.  

Hoe kan je dan de echte recensies onderscheiden van de valse? 
Hieronder volgen enkele tips. 

Geloofwaardig?
Vraag jezelf af of een beoordeling geloofwaardig klinkt. Als de toon van de recensie onnatuurlijk is of klinkt als die uit een brochure, kun je er zeker van zijn dat de tekst onbetrouwbaar is. Sommige hoteluitbaters plaatsen immers zelf beoordelingen over hun hotel op verschillende websites. Het zal je dan ook niet verwonderen dat wat zij schrijven, uiterst positief is! 


Het is ook mogelijk dat de concurrentie opzettelijk negatieve beoordelingen gaat posten op een website. Dit om het hotel in een slecht daglicht te plaatsen. 
 
Check verschillende bronnen!
Voor je een hotel boekt op basis van een gunstige beoordeling is het belangrijk om ook andere sites te raadplegen. Als er een heel groot verschil is tussen verschillende beoordelingen, dan is de kans groot dat sommige beoordelingen vals zijn. Als je een bepaald kenmerk verschillende keren ziet terugkeren op verschillende sites, dan hou je hier best rekening mee. In beide gevallen dus een goede reden om het te vermijden.

Wij boekten ooit een verblijf in de Provence. In de recensies kwam verschillende keren terug dat er rondom het zwembad veel bijen waren. Wij hebben hier geen rekening met gehouden en hebben ons dit achteraf echt beklaagd. De recensenten waren eigenlijk nog 'braaf' geweest op dat gebied! 

Het visuele aspect
Foto’s genomen door hotelgasten helpen je vaak op de goede weg. Amateuristische, onhandig genomen foto’s zijn een teken van echtheid. Als iemand in zijn of haar beoordeling klaagt over de hygiëne in een hotel, dan mag je verwachten dat de schrijver er ook foto’s bij post. Zo niet, dan kan je jezelf hier vragen bij stellen. Wanneer dit niet geval is, dan mag je twijfelen aan de tekst.

Tot in de kleinste details
Veel details in een tekst zijn eveneens een teken van echtheid. Lange beoordelingen zijn vaak beter dan korte. Regelmatig wordt er in een lange tekst verwezen naar de leeftijd, naam of woonplaats van de schrijver. Valse teksten bevatten meestal weinig details.  

De gulden middenweg
Bovenstaande tips kunnen je op de goede weg helpen. Vergeet vooral niet dat Tripadvisor en andere beoordelingssites gemaakt worden door gewone mensen en niet door professionele reisjournalisten. Laat jouw keuze dus niet enkel afhangen van die beoordelingen. Hou er zeker rekening mee dat smaken en meningen verschillen. Een restaurant dat een uitstekende beoordeling krijgt omwille van de grote porties is geen garantie dat jij het daar ook goed zal vinden. Aan de andere kant mag jij je door commentaren ook niet laten afschrikken. Eén slechte commentaar betekent nog niet dat het een slecht hotel is. Ga dus op zoek naar een gulden middenweg en blader door de verschillende reacties. 

Vertrouw op ons!
Alle hotels, restaurants en andere zaken die een vermelding krijgen op onze website hebben wij zelf bezocht! Nog niet alles staat online, maar hier maken we zo snel mogelijk werk van. Heb je vragen, contacteer ons gerust via info@200-procent-magaura.be 
Foto
Foto
0 Reacties

    aurélie & magalie

    Ons motto is 'Enjoy life. Eat well. Laugh often.' We genieten dan ook met volle teugen van wat het leven ons te bieden heeft! ​We hopen dat onze belevenissen, tips en tricks jullie inspireren.
    Read more about us. 

    Foto