200% Magaura
  • Home
  • About
  • Nieuw
  • Toerist in eigen land
    • Onze favoriete adresjes >
      • Food and so much more >
        • Oost-Vlaanderen
        • West-Vlaanderen
        • Antwerpen
      • Lifestyle
      • Unieke pop-ups
    • Culinair genieten op topniveau >
      • Glow
      • Hertog Jan
      • Hertog Jan 2016
      • Il Proverbio
      • Oak
      • Restaurant Lof
      • Restaurant Slagmolen
      • The Brunch
      • The Jane
      • Vivendum
    • Gent
    • Hasselt
    • Knokke
    • Maasmechelen
    • Maaseik
    • Opglabbeek
    • Opoeteren
    • Geel Ten Aard
    • Ardennen
  • Toerist in het buitenland
    • Duitsland >
      • Berlijn
      • Dusseldorf
      • Keulen
    • Egypte >
      • Taba Heights
    • Frankrijk >
      • De Provence >
        • Avignon
        • Gordes
        • L' Isle-sur-la-Sorgue
        • Velleron
      • Marseille
      • Parijs
      • Saint-Tropez
    • Groot-Brittannie: Londen
    • Gran Canaria
    • Hongarije : Budapest
    • Italië >
      • Milaan
      • Firenze
      • Sorrento
      • Rome
      • Venetie
    • Marokko: Marrakech
    • Monaco
    • Rusland: Moskou
    • Nederland >
      • Arnhem
      • Bussloo
      • Noordwijk
      • Roermond
      • Utrecht
    • Spanje >
      • Barcelona
      • Menorca
      • Puerto Banus
    • Tenerife
    • Tsjechie : Praag
  • Let us inspire you
    • Teamwork - Dream work
    • Tips & Tricks
    • Vakantie in huis
  • Contact

alitalia - één keer, nooit meer

5/1/2016

0 Reacties

 
Voor onze citytrip naar Rome boekten we tickets bij Alitalia. Wat een verkeerde keuze!
Een vlucht, die na alle gebeurtenissen in Brussel op 22 maart 2016 met de nodige stress verliep, werd door de gebrekkige service bij Alitalia nog stressvoller. Alitalia hield duidelijk geen rekening met deze moeilijke situatie. Het begon nochtans veelbelovend met de vriendelijkheid van het grondpersoneel in Luik. Dit is een vriendelijkheid die we nergens nog gemerkt hebben bij personeel van Alitalia.

Wij houden niet van vooroordelen en vinden dat je iedereen een eerlijke kans moet geven. We hielden er dus geen rekening mee dat Alitalia vermeld staat op de lijst van vliegtuigmaatschappijen met de slechtste service. Dat hadden we beter wel gedaan. De klantvriendelijkheid was ver te zoeken en de service was beneden alle peil. De crew op onze heenvlucht was uiterst onvriendelijk. A Smile was duidelijk not included! Toen we vroegen of ze iets deden voor een jarige, was het antwoord ‘Neen!’. Toen we vroegen of we dan een fles champagne konden kopen ofzo, kregen we het onvriendelijke antwoord: ‘Neen, dat doen we niet op een vlucht van 2u!’ Bij het boarden was er geen verwelkoming en na de landing kon er geen glimlach of goeiedag meer af. Integendeel de crew was toen al nergens meer te bespeuren.
Foto
Na een duidelijke tweet naar Alitalia over onze ontevredenheid kregen we excuses, maar daar hadden we op dat moment niet veel meer aan… We hoopten op een aangenamere terugvlucht, maar dat bleek ijdele hoop! Tijdens het boarding kregen we op eens de boodschap dat we onze handbagages dienden af te geven… Er waren te veel mensen met “priority boarding” en onze handkoffer moest daarom naar de bagageruimte??? Niet nodig om te zeggen, we were not amused!! 
​

Op onze handkoffer zaten geen sloten en er zaten echt waardevolle dingen in! Wat heel logisch is. Na enig overleg mochten we één handkoffertje bij ons houden. We maakten de steward heel duidelijk dat we niet van plan waren een koffertje met onze  waardevolle spullen zonder slot in de bagageruimte van het vliegtuig te laten dumpen! Onze tablets en e-reader hielden we in onze handen en die ene handkoffer stuurden we bijna leeg naar de bagageruimte. What a joke! Erger werd het toen we eenmaal op het vliegtuig zaten en zagen dat de bagageruimtes boven onze hoofden leeg bleven! Compleet leeg! Er was dus meer dan plaats genoeg geweest voor onze handbagages en handbagages van andere passagers. We hadden tenslotte niet meer mee dan toegelaten… Opnieuw een duidelijk voorbeeld van de heel onprofessionele service bij deze luchtvaartmaatschappij. Iedere passagier had zonder problemen zijn of haar handkoffer bij zich kunnen houden!
Foto
Foto
Ook qua vlieguren was de service niet om over naar huis te schrijven. Door alle commotie in Brussel was er uiteraard veel verwarring en waren er verschuivingen in de vertrekuren. Daar hadden we uiteraard alle begrip voor. Jammer genoeg was de klantendienst onvoldoende op de hoogte. Er waren meerdere telefoontjes, tweets, Facebookberichten en mails nodig om een antwoord te krijgen. Uiteindelijk vonden we alles zelf terug op de website en toen pas konden ze ons verder helpen. Bleek dat onze vlucht verplaatst werd naar Luik en dat die 5u later vertrok dan gepland. Hierdoor verloren we 5u op onze eerste dag in Rome, maar we waren al lang blij dat we konden vertrekken. We zouden immers 5 dagen in Rome blijven, tijd genoeg dus om te genieten ondanks die vertraging. Uiteindelijk kwamen we ter plaatse en konden we genieten van een lekkere pizza op een super gezellig terrasje. Plots kregen we echter een mail van Alitalia en weg was ons gelukzalig gevoel. Onze terugvlucht werd ook aangepast… i.p.v. om 15u20 vertrok de vlucht om 8u20?? Opnieuw een verlies van 7u! We waren onze laatste dag in Rome helemaal kwijt, zouden zelfs niet meer kunnen genieten van het ontbijt in ons hotel. Totaal geen service naar de klant! 
​
​Een telefoontje naar de klantendienst leerde ons dat er geen oplossing was. Dat was de enige vlucht naar België… We kregen wel de opties om onze vlucht om te boeken. Later die dag gingen er wel vluchten naar Düsseldorf en Amsterdam… Daar waren we natuurlijk niks mee!

Uiteindelijk besloten we dan maar een dag langer in Rome te blijven. De kosten van een taxi en/of een treinticket vanuit Düsseldorf of Amsterdam kwamen even duur uit als een extra overnachting in die fantastische stad.
We hoeven waarschijnlijk niet te zeggen dat we geen gebruik meer zullen maken van de diensten van Alitalia…
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    aurélie & magalie

    Ons motto is 'Enjoy life. Eat well. Laugh often.' We genieten dan ook met volle teugen van wat het leven ons te bieden heeft! ​We hopen dat onze belevenissen, tips en tricks jullie inspireren.
    Read more about us. 

    Foto